Łączna liczba wyświetleń

niedziela, 28 października 2018

Wyjątkowy rok, czyli "365 dni. Zobaczymy się znów"

   Miałam tą recenzję napisać wieki temu, ale mój czas wolny był ograniczony do minimum i nie miałam siły ani motywacji, żeby usiąść i zebrać myśli, ale już to nadrabiam!
 
   Sięgając po "365 dni. Zobaczymy się znów" nie do końca wiedziałam, czego się spodziewać. Po skończeniu książki mam mieszane uczucia. Nie mogę powiedzieć, że mi się nie podobała, ale nie było też zachwytów.
   Powieść Alicji Górskiej opowiada o studentce Lullaby, która ma niemal idealne, perfekcyjnie ułożone życie - ma narzeczonego, kochającą rodzinę, studiuje na wymarzonym kierunku i pracuje, pisząc teksty piosenek. Oczywiście sprawy musiały się skomplikować i w życiu dziewczyny zachodzą zmiany, niekoniecznie na lepsze.
   Zacznijmy od plusów tej książki. "365 dni..." jest pełne mądrych, dojrzałych myśli. Niektóre z nich zmieniły mój pogląd na niektóre kwestie i za to jestem wdzięczna tej lekturze. W książce pada światło na ważne tematy, poza tym podziwiam, że Alicja w tak młodym wieku napisała spójną całościowo historię, która ma sens. Podoba mi się też początek "365 dni...", ponieważ nie wszyscy autorzy potrafią napisać go w ten sposób, aby zachęcić do kontynuowania lektury - tutaj się  to udało.
   Jednak nie jest to tytuł idealny, czas na ukazanie minusów, które nie pozwalają mi uznać tej pozycji za świetną. Bohaterowie są dla mnie mało wyraziści - nie potrafiłam się z nimi zżyć i brakowało mi w nich stanowczości. Nie pasowało mi też zachowanie głównej bohaterki w stosunku do jej narzeczonego - nie mogę o tym dokładniej napisać, gdyż byłby to spoiler. Zabrakło mi tutaj również rozwinięcia pewnych wątków. Było sporo momentów, kiedy dostawaliśmy informację o czymś, ale brakowało właśnie tych kilku słów więcej w temacie.
   Bardzo lubię Alę i jej profil na instagramie, jednak jej książka nie do końca spełniła moje wymagania. Na moim profilu niedługo pojawi się rozdanie z tym właśnie tytułem, więc jeśli chcecie poznać historię Lullaby lub przekonać się czy spodoba się Wam ta historia bardziej niż mi - czekajcie na rozdaniowy post!

Ocena książki: 6/10
Ilość stron: 190
Autor: Alicja Górska
Wydawnictwo: Novae Res

2 komentarze:

  1. Oooo, jak ja się zgadzam XDDD, jeśli chodzi o Lullaby. W sensie, jakbym mogła, to bym ją tak cholernie rozbudowała No, ale za późno już. Jednak cieszę się, że zwróciłaś na to uwagę. Książka nie mogłaby być idealna, musiałabym mieć lata praktyki za sobą. Ale właśnie dzięki Wam, czytelnikom oraz recenzentom mam okazję szkolić swój warsztat i wierzyć, że coś co tworzę, ma sens. Jakikolwiek.
    Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za opinię

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również pozdrawiam i trzymam kciuki, żeby udało Ci się wydać kolejną książkę :)

      Usuń