Łączna liczba wyświetleń

środa, 5 września 2018

Larista - L'amore a prima vista.

   Jakiś czas temu przeczytałam "Laristę", czyli książkę autorki, której twórczość od dawna chciałam poznać. "Larista" to połączenie young adult z fantastyką, umieszczone w polskich realiach - jednak w ogóle nie czuć w tej książce "polskiego stylu". Nareszcie na naszym rynku wydawniczym zaczynają pojawiać się książki dla młodzieży, w których autor pisze ciekawie i nie traktuje nastolatków jak dzieci z piątej klasy.

"- No tak - skwitowałam. - Tobie lepiej brzmi: Rape me, my friend wykrzyczane przez blond ćpuna?

- Nie waż się tak mówić o Cobainie - zawrzała."

   Powieść skupia się na Larysie, maturzystce, która zawsze marzyła o wielkiej miłości. Mimo posiadania najlepszej przyjaciółki, sporego talentu plastycznego i kochających rodziców, co nie każdemu jest w życiu dane, dziewczynie czegoś brakuje. Księcia na białym koniu? Otóż nie, bo jej wybranek jeździ czarną alfą romeo. Jak często we współczesnych książkach bywa - Larysa spotyka dwójkę nieznajomych - tylko czy ten, który zdaje się być zły może okazać się dobrym? Pozory często mylą w realnym świecie, a co dopiero, gdy pojawia się w nim coś nieznanego.



"W moje głowie rozległ się męski głos, niski i głęboki: "Bądź uważna. Skoncentruj się i patrz przed siebie." 

   "Larista. Wysłannicy." to naprawdę przyjemna książka na jeden - dwa wieczory, która Was rozbawi, skłoni do myślenia i zaskoczy oryginalnym pomysłem na wątek fantasy. Mi bardzo się podobała, napisana jest dość specyficznie, bo nie ma rozdziałów, a wydarzenia rozdziela zmiana perspektywy - raz czytamy spostrzeżenia Larysy, raz Gabriela. Styl autorki jest lekki i przystępny. Czego chcieć więcej od dobrej lektury?

"Ból i łzy. Tylko tyle dostajesz od tego świata."

   Larysa to taka zwykła nastolatka, z którą możecie utożsamiać siebie, bądź kogoś z otoczenia - wyjątek stanowi fakt, że spotkało ją coś nadzwyczajnego. Polubiłam bohaterów książki i naprawdę się przy niej nie nudziłam. Polecam, szczególnie, jeśli szukacie ciekawej lektury na wieczór.
 
 "Nie poddawaj się. Zaufaj swoim zmysłom, a przetrwasz. Zaufaj zmysłom."

   Ocena książki: 8/10
   Ilość stron: 288
   Autor: Melissa Darwood
   Wydawnictwo: Kobiece

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz